Masterprogram, järnvägsteknik

100% Normal undervisning (NML) Dagtid (DAG) Senast uppdaterad: HT24 (Höst)

Konkurrensnivå

Mycket hög

184 sökande

Masterprogram, järnvägsteknik vid Kungl. Tekniska högskolan i Stockholm - Antagningspoäng och information

Antagningspoäng

Termin HT24 (Höst)
Urvalsgrupp Lägsta poäng Antagna Reserver
Urval 1
Urval 2

Urvalsgrupper:

  • BI - Betyg från gymnasieskolan (maxpoäng: 22.50)
  • BII - Betyg från komvux (maxpoäng: 22.50)
  • HP - Högskoleprovet (maxpoäng: 2.00)

Historisk statistik

Termin Sökande Antagna (Omg 1) Könsfördelning Åldersfördelning
HT24 (Höst) 184
14% antagningsgrad
25
15 reserver
84% M • 16% K
16% • 60% • 23%
HT23 (Höst) 188
9% antagningsgrad
17
24 reserver
84% M • 16% K
21% • 65% • 15%
HT22 (Höst) 198
7% antagningsgrad
13
32 reserver
86% M • 14% K
21% • 63% • 16%
HT21 (Höst) 215
9% antagningsgrad
20
44 reserver
78% M • 22% K
22% • 49% • 28%
HT20 (Höst) 238
7% antagningsgrad
17
45 reserver
92% M • 8% K
27% • 59% • 14%
HT19 (Höst) 197
8% antagningsgrad
16
25 reserver
89% M • 11% K
20% • 61% • 18%
HT18 (Höst) 194
4% antagningsgrad
8
40 reserver
87% M • 13% K
30% • 60% • 10%

Nyckelinsikter

Åldersfördelning

Under 24
16%
25-34
60%
Över 35
23%

Könsfördelning

84% M • 16% F

Antagningsinsikter

Konkurrensnivå
Mycket hög
Antagningstrend
Något minskande
Könsfördelning
Mansdominerad
Åldersprofil
Medelålders sökande
Antagningsgrad
14%
↑ 5%
Antal sökande
184
↓ 2.1%

Programinformation

Studietakt
100%
Undervisningsform
Normal undervisning (NML)
Studietid
Dagtid (DAG)
Plats
Stockholm