Flygtransport och logistik, kandidatprogram

100% Normal undervisning (NML) Dagtid (DAG) Senast uppdaterad: HT24 (Höst)

Konkurrensnivå

Hög

206 sökande

Flygtransport och logistik, kandidatprogram vid Linköpings universitet i Norrköping - Antagningspoäng och information

Antagningspoäng

Termin HT24 (Höst)
Urvalsgrupp Lägsta poäng Antagna Reserver
Urval 1
BI
14.78
25 ↑ 3
12 ↑ 12
BII
15.35
4 ↓ 3
8 ↑ 8
HP
0.65
15 ↑ 1
7 ↑ 7
Urval 2
BI
*
12 ↑ 5
0 → 0
BII
13.16
2 ↓ 3
2 ↑ 2
HP
*
6 → 0
0 → 0

Urvalsgrupper:

  • BI - Betyg från gymnasieskolan (maxpoäng: 22.50)
  • BII - Betyg från komvux (maxpoäng: 22.50)
  • HP - Högskoleprovet (maxpoäng: 2.00)

Historisk statistik

Termin Sökande Antagna (Omg 1) Könsfördelning Åldersfördelning
HT24 (Höst) 206
22% antagningsgrad
45
28 reserver
75% M • 25% K
84% • 13% • 3%
HT23 (Höst) 180
24% antagningsgrad
43
0 reserver
50% M • 50% K
67% • 29% • 4%
HT22 (Höst) 210
24% antagningsgrad
50
0 reserver
76% M • 24% K
82% • 9% • 9%
HT21 (Höst) 268
24% antagningsgrad
65
18 reserver
67% M • 33% K
69% • 31% • 0%
HT20 (Höst) 232
28% antagningsgrad
65
16 reserver
79% M • 21% K
82% • 16% • 3%
HT19 (Höst) 0
% antagningsgrad
0
0 reserver
0% M • 0% K
0% • 0% • 0%
HT18 (Höst) 322
23% antagningsgrad
75
33 reserver
64% M • 36% K
60% • 40% • 0%
HT17 (Höst) 326
21% antagningsgrad
70
65 reserver
75% M • 25% K
71% • 29% • 0%
HT16 (Höst) 394
19% antagningsgrad
73
138 reserver
58% M • 42% K
75% • 21% • 4%
HT15 (Höst) 541
13% antagningsgrad
70
335 reserver
55% M • 45% K
78% • 19% • 3%
HT14 (Höst) 568
11% antagningsgrad
60
366 reserver
67% M • 33% K
77% • 22% • 1%

Nyckelinsikter

Åldersfördelning

Under 24
84%
25-34
13%
Över 35
3%

Könsfördelning

75% M • 25% F

Antagningsinsikter

Konkurrensnivå
Hög
Antagningstrend
Kraftigt ökande
Könsfördelning
Mansdominerad
Åldersprofil
Yngre sökande
Antagningsgrad
22%
↓ 2%
Antal sökande
206
↑ 14.4%

Programinformation

Studietakt
100%
Undervisningsform
Normal undervisning (NML)
Studietid
Dagtid (DAG)
Plats
Norrköping
Lägsta HP-poäng (Urval 1)
0.65