Grundlärarprogrammet, inriktning förskoleklass och grundskolans årskurs 1-3/verksamhetsintegrerad profil

100% Normal undervisning (NML) Dagtid (DAG) Senast uppdaterad: HT24 (Höst)

Konkurrensnivå

Hög

175 sökande

Grundlärarprogrammet, inriktning förskoleklass och grundskolans årskurs 1-3/verksamhetsintegrerad profil vid Linnéuniversitetet i Kalmar - Antagningspoäng och information

Antagningspoäng

Termin HT24 (Höst)
Urvalsgrupp Lägsta poäng Antagna Reserver
Urval 1
BI
12.38
34 ↑ 9
3 ↑ 3
BII
14.33
7 ↓ 4
4 ↑ 4
HP
*
8 ↓ 2
0 → 0
Urval 2
BI
*
21 ↑ 5
0 → 0
BII
*
7 ↑ 1
0 → 0
HP
*
7 → 0
0 → 0

Urvalsgrupper:

  • BI - Betyg från gymnasieskolan (maxpoäng: 22.50)
  • BII - Betyg från komvux (maxpoäng: 22.50)
  • HP - Högskoleprovet (maxpoäng: 2.00)

Historisk statistik

Termin Sökande Antagna (Omg 1) Könsfördelning Åldersfördelning
HT24 (Höst) 175
57% antagningsgrad
100
38 reserver
7% M • 93% K
61% • 23% • 16%
HT23 (Höst) 133
75% antagningsgrad
100
12 reserver
11% M • 89% K
65% • 28% • 7%
HT22 (Höst) 167
51% antagningsgrad
85
48 reserver
2% M • 98% K
56% • 26% • 19%
HT21 (Höst) 207
36% antagningsgrad
74
106 reserver
10% M • 90% K
61% • 24% • 15%
HT20 (Höst) 157
22% antagningsgrad
34
29 reserver
11% M • 89% K
39% • 56% • 6%
HT19 (Höst) 155
22% antagningsgrad
34
27 reserver
9% M • 91% K
58% • 29% • 13%
HT18 (Höst) 161
21% antagningsgrad
34
25 reserver
6% M • 94% K
60% • 28% • 13%
HT17 (Höst) 206
15% antagningsgrad
30
66 reserver
11% M • 89% K
58% • 29% • 13%

Nyckelinsikter

Åldersfördelning

Under 24
61%
25-34
23%
Över 35
16%

Könsfördelning

7% M • 93% F

Antagningsinsikter

Konkurrensnivå
Hög
Antagningstrend
Kraftigt ökande
Könsfördelning
Kvinnodominerad
Åldersprofil
Yngre sökande
Antagningsgrad
29%
↓ 9%
Antal sökande
175
↑ 31.6%

Programinformation

Studietakt
100%
Undervisningsform
Normal undervisning (NML)
Studietid
Dagtid (DAG)
Plats
Kalmar