Datorspelsutveckling och programmering kandidat, nordiska studenter

100% Normal undervisning (NML) Dagtid (DAG) Senast uppdaterad: HT24 (Höst)

Konkurrensnivå

Mycket hög

183 sökande

Datorspelsutveckling och programmering kandidat, nordiska studenter vid Luleå tekniska universitet i Skellefteå - Antagningspoäng och information

Antagningspoäng

Termin HT24 (Höst)
Urvalsgrupp Lägsta poäng Antagna Reserver
Urval 1
BI
15.69
14
19
BII
16.60
3
13
HP
0.85
8
8
Urval 2
BI
12.66
11
1
BII
16.29
4
3
HP
*
5
0

Urvalsgrupper:

  • BI - Betyg från gymnasieskolan (maxpoäng: 22.50)
  • BII - Betyg från komvux (maxpoäng: 22.50)
  • HP - Högskoleprovet (maxpoäng: 2.00)

Historisk statistik

Termin Sökande Antagna (Omg 1) Könsfördelning Åldersfördelning
HT24 (Höst) 183
30% antagningsgrad
55
71 reserver
95% M • 5% K
48% • 43% • 10%

Nyckelinsikter

Åldersfördelning

Under 24
48%
25-34
43%
Över 35
10%

Könsfördelning

95% M • 5% F

Antagningsinsikter

Konkurrensnivå
Mycket hög
Antagningstrend
Okänd
Könsfördelning
Mansdominerad
Åldersprofil
Blandade åldrar
Antagningsgrad
14%
Antal sökande
183

Programinformation

Studietakt
100%
Undervisningsform
Normal undervisning (NML)
Studietid
Dagtid (DAG)
Plats
Skellefteå
Lägsta HP-poäng (Urval 1)
0.85