Civilingenjör i teknisk fysik
100% Normal undervisning (NML) Dagtid (DAG)
Senast uppdaterad: HT24 (Höst)
Konkurrensnivå
Hög
56 sökande
Är det här din drömutbildning?
För att bli antagen krävs minst * på högskoleprovet. Med MittHP får du en personlig studieplan som hjälper dig nå ditt mål.
Testa gratis i 7 dagar
10% rabatt med kod
ANTAGNING10
Civilingenjör i teknisk fysik vid Mittuniversitetet i Sundsvall - Antagningspoäng och information
Antagningspoäng
Termin HT24 (Höst)Urvalsgrupp | Lägsta poäng | Antagna | Reserver |
---|---|---|---|
Urval 1 | |||
BI Betyg från gymnasieskolan | * | 5 ↑ 2 | 0 → 0 |
BII Betyg från komvux | * | 2 ↑ 2 | 0 → 0 |
HP Högskoleprovet | * | 2 ↑ 1 | 0 → 0 |
Urval 2 | |||
BI Betyg från gymnasieskolan | * | 3 ↑ 1 | 0 → 0 |
BII Betyg från komvux | * | 2 ↑ 2 | 0 → 0 |
HP Högskoleprovet | * | 1 ↑ 1 | 0 → 0 |
Urvalsgrupper:
- BI - Betyg från gymnasieskolan (maxpoäng: 22.50)
- BII - Betyg från komvux (maxpoäng: 22.50)
- HP - Högskoleprovet (maxpoäng: 2.00)
Historisk statistik
Termin | Sökande | Antagna (Omg 1) | Könsfördelning | Åldersfördelning |
---|---|---|---|---|
HT24 (Höst) | 56 23% antagningsgrad | 13 0 reserver
| 73% M • 27% K
| 55% • 36% • 9%
|
HT23 (Höst) | 69 10% antagningsgrad | 7 0 reserver
| 100% M • 0% K
| 67% • 33% • 0%
|
HT22 (Höst) | 80 8% antagningsgrad | 6 0 reserver
| 100% M • 0% K
| 67% • 0% • 33%
|
HT21 (Höst) | 80 21% antagningsgrad | 17 0 reserver
| 100% M • 0% K
| 50% • 25% • 25%
|
HT20 (Höst) | 94 23% antagningsgrad | 22 0 reserver
| 73% M • 27% K
| 73% • 13% • 13%
|
HT19 (Höst) | 90 16% antagningsgrad | 14 0 reserver
| 100% M • 0% K
| 71% • 14% • 14%
|
Nyckelinsikter
Åldersfördelning
Under 24
55%
25-34
36%
Över 35
9%
Könsfördelning
73% M • 27% F
Antagningsinsikter
- Konkurrensnivå
- Hög
- Antagningstrend
- Kraftigt minskande
- Könsfördelning
- Mansdominerad
- Åldersprofil
- Yngre sökande
Antagningsgrad
23%
↑ 13%
Antal sökande
56
↓ 18.8%
Programinformation
- Studietakt
- 100%
- Undervisningsform
- Normal undervisning (NML)
- Studietid
- Dagtid (DAG)
- Plats
- Sundsvall