Game Design & Technology masterprogram

100% Normal undervisning (NML) Dagtid (DAG) Senast uppdaterad: HT24 (Höst)

Konkurrensnivå

Hög

119 sökande

Game Design & Technology masterprogram vid Göteborgs universitet i Göteborg - Antagningspoäng och information

Antagningspoäng

Termin HT24 (Höst)
Urvalsgrupp Lägsta poäng Antagna Reserver
Urval 1
Urval 2

Urvalsgrupper:

  • BI - Betyg från gymnasieskolan (maxpoäng: 22.50)
  • BII - Betyg från komvux (maxpoäng: 22.50)
  • HP - Högskoleprovet (maxpoäng: 2.00)

Historisk statistik

Termin Sökande Antagna (Omg 1) Könsfördelning Åldersfördelning
HT24 (Höst) 119
42% antagningsgrad
50
32 reserver
74% M • 26% K
45% • 45% • 9%
HT23 (Höst) 100
46% antagningsgrad
46
13 reserver
87% M • 13% K
63% • 29% • 8%
HT22 (Höst) 67
27% antagningsgrad
18
0 reserver
67% M • 33% K
48% • 48% • 5%
HT21 (Höst) 90
10% antagningsgrad
9
0 reserver
88% M • 12% K
48% • 44% • 8%
HT20 (Höst) 65
23% antagningsgrad
15
0 reserver
85% M • 15% K
31% • 62% • 8%
HT19 (Höst) 61
20% antagningsgrad
12
0 reserver
76% M • 24% K
41% • 59% • 0%
HT18 (Höst) 57
46% antagningsgrad
26
0 reserver
94% M • 6% K
35% • 59% • 6%
HT17 (Höst) 55
16% antagningsgrad
9
1 reserver
88% M • 12% K
41% • 53% • 6%

Nyckelinsikter

Åldersfördelning

Under 24
45%
25-34
45%
Över 35
9%

Könsfördelning

74% M • 26% F

Antagningsinsikter

Konkurrensnivå
Hög
Antagningstrend
Kraftigt ökande
Könsfördelning
Mansdominerad
Åldersprofil
Blandade åldrar
Antagningsgrad
21%
↑ 0%
Antal sökande
119
↑ 19%

Programinformation

Studietakt
100%
Undervisningsform
Normal undervisning (NML)
Studietid
Dagtid (DAG)
Plats
Göteborg