Lärande, kommunikation och informationsteknologi, Magisterprogram

50% Distans (DST) Blandad undervisning (BLA) Senast uppdaterad: HT24 (Höst)

Konkurrensnivå

Medel

222 sökande

Lärande, kommunikation och informationsteknologi, Magisterprogram vid Göteborgs universitet i Ortsoberoende - Antagningspoäng och information

Antagningspoäng

Termin HT24 (Höst)
Urvalsgrupp Lägsta poäng Antagna Reserver
Urval 1
Urval 2

Urvalsgrupper:

  • BI - Betyg från gymnasieskolan (maxpoäng: 22.50)
  • BII - Betyg från komvux (maxpoäng: 22.50)
  • HP - Högskoleprovet (maxpoäng: 2.00)

Historisk statistik

Termin Sökande Antagna (Omg 1) Könsfördelning Åldersfördelning
HT24 (Höst) 222
41% antagningsgrad
90
79 reserver
32% M • 68% K
5% • 35% • 60%
HT23 (Höst) 188
43% antagningsgrad
80
53 reserver
32% M • 68% K
7% • 12% • 80%
HT22 (Höst) 193
36% antagningsgrad
70
66 reserver
31% M • 69% K
7% • 38% • 55%
HT21 (Höst) 191
58% antagningsgrad
110
40 reserver
38% M • 62% K
4% • 25% • 72%
HT20 (Höst) 190
47% antagningsgrad
90
49 reserver
37% M • 63% K
3% • 37% • 60%
HT19 (Höst) 174
52% antagningsgrad
90
32 reserver
36% M • 64% K
3% • 36% • 61%

Nyckelinsikter

Åldersfördelning

Under 24
5%
25-34
35%
Över 35
60%

Könsfördelning

32% M • 68% F

Antagningsinsikter

Konkurrensnivå
Medel
Antagningstrend
Kraftigt ökande
Könsfördelning
Kvinnodominerad
Åldersprofil
Äldre sökande
Antagningsgrad
41%
↓ 2%
Antal sökande
222
↑ 18.1%

Programinformation

Studietakt
50%
Undervisningsform
Distans (DST)
Studietid
Blandad undervisning (BLA)
Plats
Ortsoberoende