Games user experience - magisterprogram

100% Normal undervisning (NML) Dagtid (DAG) Senast uppdaterad: HT24 (Höst)

Konkurrensnivå

Hög

50 sökande

Games user experience - magisterprogram vid Högskolan i Skövde i Skövde - Antagningspoäng och information

Antagningspoäng

Termin HT24 (Höst)
Urvalsgrupp Lägsta poäng Antagna Reserver
Urval 1
Urval 2

Urvalsgrupper:

  • BI - Betyg från gymnasieskolan (maxpoäng: 22.50)
  • BII - Betyg från komvux (maxpoäng: 22.50)
  • HP - Högskoleprovet (maxpoäng: 2.00)

Historisk statistik

Termin Sökande Antagna (Omg 1) Könsfördelning Åldersfördelning
HT24 (Höst) 50
46% antagningsgrad
23
6 reserver
69% M • 31% K
31% • 54% • 15%
HT23 (Höst) 31
58% antagningsgrad
18
3 reserver
50% M • 50% K
10% • 80% • 10%
HT22 (Höst) 33
36% antagningsgrad
12
14 reserver
56% M • 44% K
44% • 44% • 11%
HT21 (Höst) 52
21% antagningsgrad
11
11 reserver
43% M • 57% K
71% • 29% • 0%
HT20 (Höst) 38
34% antagningsgrad
13
0 reserver
75% M • 25% K
67% • 8% • 25%

Nyckelinsikter

Åldersfördelning

Under 24
31%
25-34
54%
Över 35
15%

Könsfördelning

69% M • 31% F

Antagningsinsikter

Konkurrensnivå
Hög
Antagningstrend
Kraftigt ökande
Könsfördelning
Mansdominerad
Åldersprofil
Medelålders sökande
Antagningsgrad
30%
↓ 2%
Antal sökande
50
↑ 61.3%

Programinformation

Studietakt
100%
Undervisningsform
Normal undervisning (NML)
Studietid
Dagtid (DAG)
Plats
Skövde