Dataspelsutveckling - ljud

100% Normal undervisning (NML) Dagtid (DAG) Senast uppdaterad: HT24 (Höst)

Konkurrensnivå

Hög

122 sökande

Dataspelsutveckling - ljud vid Högskolan i Skövde i Skövde - Antagningspoäng och information

Antagningspoäng

Termin HT24 (Höst)
Urvalsgrupp Lägsta poäng Antagna Reserver
Urval 1
BI
13.63 ↓ 1.54
24 ↑ 12
9 ↓ 14
BII
15.54 ↑ 0.64
3 ↑ 1
3 ↓ 1
HP
0.40 → 0.00
14 ↓ 1
1 ↓ 3
Urval 2
BI
*
20 ↑ 11
0 ↓ 9
BII
15.54 ↑ 0.64
3 ↑ 1
1 ↓ 1
HP
*
9 ↓ 2
0 ↓ 1

Urvalsgrupper:

  • BI - Betyg från gymnasieskolan (maxpoäng: 22.50)
  • BII - Betyg från komvux (maxpoäng: 22.50)
  • HP - Högskoleprovet (maxpoäng: 2.00)

Historisk statistik

Termin Sökande Antagna (Omg 1) Könsfördelning Åldersfördelning
HT24 (Höst) 122
35% antagningsgrad
43
14 reserver
100% M • 0% K
55% • 36% • 9%
HT23 (Höst) 123
33% antagningsgrad
40
33 reserver
84% M • 16% K
53% • 47% • 0%
HT22 (Höst) 134
30% antagningsgrad
40
29 reserver
78% M • 22% K
65% • 30% • 4%
HT21 (Höst) 134
30% antagningsgrad
40
29 reserver
91% M • 9% K
52% • 39% • 9%
HT20 (Höst) 113
35% antagningsgrad
40
17 reserver
88% M • 13% K
50% • 44% • 6%

Nyckelinsikter

Åldersfördelning

Under 24
55%
25-34
36%
Över 35
9%

Könsfördelning

100% M • 0% F

Antagningsinsikter

Konkurrensnivå
Hög
Antagningstrend
Något minskande
Könsfördelning
Mansdominerad
Åldersprofil
Yngre sökande
Antagningsgrad
35%
↑ 2%
Antal sökande
122
↓ 0.8%

Programinformation

Studietakt
100%
Undervisningsform
Normal undervisning (NML)
Studietid
Dagtid (DAG)
Plats
Skövde
Lägsta HP-poäng (Urval 1)
0.40