Dataspelsutveckling - musik

100% Normal undervisning (NML) Dagtid (DAG) Senast uppdaterad: HT24 (Höst)

Konkurrensnivå

Hög

166 sökande

Dataspelsutveckling - musik vid Högskolan i Skövde i Skövde - Antagningspoäng och information

Antagningspoäng

Termin HT24 (Höst)
Urvalsgrupp Lägsta poäng Antagna Reserver
Urval 1
BI
16.59 ↓ 0.27
12 ↑ 1
30 ↓ 7
BII
15.72 ↓ 0.42
1 → 0
3 ↓ 6
HP
0.65 ↓ 0.05
12 ↑ 1
1 ↓ 7
Urval 2
BI
14.50 ↓ 3.20
10 ↑ 4
12 ↓ 8
BII
*
1 → 0
0 ↓ 6
HP
*
8 ↓ 3
0 ↓ 5

Urvalsgrupper:

  • BI - Betyg från gymnasieskolan (maxpoäng: 22.50)
  • BII - Betyg från komvux (maxpoäng: 22.50)
  • HP - Högskoleprovet (maxpoäng: 2.00)

Historisk statistik

Termin Sökande Antagna (Omg 1) Könsfördelning Åldersfördelning
HT24 (Höst) 166
23% antagningsgrad
38
41 reserver
95% M • 5% K
78% • 20% • 3%
HT23 (Höst) 163
21% antagningsgrad
35
63 reserver
95% M • 5% K
70% • 25% • 5%
HT22 (Höst) 189
19% antagningsgrad
35
102 reserver
92% M • 8% K
65% • 30% • 5%
HT21 (Höst) 209
17% antagningsgrad
35
116 reserver
93% M • 7% K
61% • 30% • 9%
HT20 (Höst) 168
21% antagningsgrad
35
83 reserver
89% M • 11% K
68% • 28% • 4%

Nyckelinsikter

Åldersfördelning

Under 24
78%
25-34
20%
Över 35
3%

Könsfördelning

95% M • 5% F

Antagningsinsikter

Konkurrensnivå
Hög
Antagningstrend
Något ökande
Könsfördelning
Mansdominerad
Åldersprofil
Yngre sökande
Antagningsgrad
23%
↑ 2%
Antal sökande
166
↑ 1.8%

Programinformation

Studietakt
100%
Undervisningsform
Normal undervisning (NML)
Studietid
Dagtid (DAG)
Plats
Skövde
Lägsta HP-poäng (Urval 1)
0.65