Masterprogram i speldesign

100% Normal undervisning (NML) Dagtid (DAG) Senast uppdaterad: HT24 (Höst)

Konkurrensnivå

Mycket hög

43 sökande

Masterprogram i speldesign vid Uppsala universitet i Gotland - Antagningspoäng och information

Antagningspoäng

Termin HT24 (Höst)
Urvalsgrupp Lägsta poäng Antagna Reserver
Urval 1
Urval 2

Urvalsgrupper:

  • BI - Betyg från gymnasieskolan (maxpoäng: 22.50)
  • BII - Betyg från komvux (maxpoäng: 22.50)
  • HP - Högskoleprovet (maxpoäng: 2.00)

Historisk statistik

Termin Sökande Antagna (Omg 1) Könsfördelning Åldersfördelning
HT24 (Höst) 43
156% antagningsgrad
67
17 reserver
70% M • 30% K
50% • 50% • 0%
HT23 (Höst) 36
181% antagningsgrad
65
4 reserver
85% M • 15% K
62% • 31% • 8%
HT22 (Höst) 38
124% antagningsgrad
47
0 reserver
78% M • 22% K
78% • 11% • 11%
HT21 (Höst) 48
106% antagningsgrad
51
0 reserver
76% M • 24% K
59% • 24% • 18%
HT20 (Höst) 45
82% antagningsgrad
37
0 reserver
80% M • 20% K
33% • 53% • 13%
HT19 (Höst) 24
100% antagningsgrad
24
0 reserver
88% M • 13% K
25% • 75% • 0%

Nyckelinsikter

Åldersfördelning

Under 24
50%
25-34
50%
Över 35
0%

Könsfördelning

70% M • 30% F

Antagningsinsikter

Konkurrensnivå
Mycket hög
Antagningstrend
Kraftigt ökande
Könsfördelning
Mansdominerad
Åldersprofil
Blandade åldrar
Antagningsgrad
19%
↓ 9%
Antal sökande
43
↑ 19.4%

Programinformation

Studietakt
100%
Undervisningsform
Normal undervisning (NML)
Studietid
Dagtid (DAG)
Plats
Gotland