Ämneslärarprogram med inriktning mot gymnasieskolan med musik och annat ämne, 300-330 högskolepoäng
100% Normal undervisning (NML) Dagtid (DAG)
Senast uppdaterad: HT24 (Höst)
Konkurrensnivå
Mycket hög
53 sökande
Drömmer du om den här utbildningen?
För att bli antagen krävs minst * på högskoleprovet. Med MittHP får du en personlig studieplan som hjälper dig nå ditt mål.
Testa gratis i 7 dagar
10% rabatt med kod
ANTAGNING10
Ämneslärarprogram med inriktning mot gymnasieskolan med musik och annat ämne, 300-330 högskolepoäng vid Kungliga Musikhögskolan i Stockholm i Stockholm - Antagningspoäng och information
Antagningspoäng
Termin HT24 (Höst)Urvalsgrupp | Lägsta poäng | Antagna | Reserver |
---|---|---|---|
Urval 1 | |||
BI Betyg från gymnasieskolan | * | 3 ↓ 5 | 0 → 0 |
BII Betyg från komvux | * | 2 ↑ 1 | 0 → 0 |
HP Högskoleprovet | * | 2 ↓ 1 | 0 → 0 |
Urval 2 | |||
BI Betyg från gymnasieskolan | * | 3 ↓ 6 | 0 → 0 |
BII Betyg från komvux | * | 2 ↑ 1 | 0 → 0 |
HP Högskoleprovet | * | 1 ↓ 1 | 0 → 0 |
Urvalsgrupper:
- BI - Betyg från gymnasieskolan (maxpoäng: 22.50)
- BII - Betyg från komvux (maxpoäng: 22.50)
- HP - Högskoleprovet (maxpoäng: 2.00)
Historisk statistik
Termin | Sökande | Antagna (Omg 1) | Könsfördelning | Åldersfördelning |
---|---|---|---|---|
HT24 (Höst) | 53 13% antagningsgrad | 7 0 reserver
| 48% M • 52% K
| 48% • 38% • 14%
|
HT23 (Höst) | 52 25% antagningsgrad | 13 0 reserver
| 60% M • 40% K
| 60% • 28% • 12%
|
HT22 (Höst) | 63 11% antagningsgrad | 7 0 reserver
| 57% M • 43% K
| 50% • 39% • 11%
|
HT21 (Höst) | 51 0% antagningsgrad | 0 0 reserver
| 83% M • 17% K
| 50% • 50% • 0%
|
Nyckelinsikter
Åldersfördelning
Under 24
48%
25-34
38%
Över 35
14%
Könsfördelning
48% M • 52% F
Antagningsinsikter
- Konkurrensnivå
- Mycket hög
- Antagningstrend
- Något ökande
- Könsfördelning
- Jämn fördelning
- Åldersprofil
- Blandade åldrar
Antagningsgrad
13%
↓ 12%
Antal sökande
53
↑ 1.9%
Programinformation
- Studietakt
- 100%
- Undervisningsform
- Normal undervisning (NML)
- Studietid
- Dagtid (DAG)
- Plats
- Stockholm